Kräksjuka










För tredje gången inom 6 mån har barnen haft kräksjuka.
Tog nog ett tag innan jag fattade natten mellan ons och tor när Isa står på övervåningen och kallar på mig, när jag kommer upp så spyr hon två gånger och jag blev helt handlingsförlamad.
Blev en lång natt och jag tyckte så fruktansvärt synd om Isa. Sen vad det ju det dåliga samvetet mot jobbet. Vi hade skojat om att jag inte fick vara sjuk på torsdagen och jag undrade varför jag skulle vara det. Klart jag skulle jobba. Men så blev det inte.
Var ganska ledsen hela torsdag fm då vi efter jobb skulle åkt till husvagnen för en långhelg där med mamma och pappa. Fira Valborg och njuta av långledigheten. 
Men så blev det inte. I fredags eftermiddag var det Emmas tur att bli sjuk efter att ha haft ont i magen hela dagen.
Tur vädret har varit bra så vi kunnat bädda in oss i filtar och sitta på altanen och njuta av solen och våren.
Då jag och Andreas klarat oss har vi kunnat fixa en del i trädgården som inte blivit gjort om vi åkt till Våxtorp så inget ont som inte får något gott med sig.

Inga kommentarer: